2011-07-25: Supersavertravel lanserar Charter

Internetresebyrån Supersavertravel utökar sitt utbud av tjänster och lanserar Charter. Nu kan besökarna enkelt hitta de stora charterbolagens resor, jämföra priserna samt boka på en och samma sajt. När Supersavertravel frågade sina kunder på Facebook och via nyhetsbrev om tjänsten är värdefull för dem, så svarade en klar majoritet ja.

Bokningstjänsten är ett samarbete mellan de stora charteraktörerna Fritidsresor, Apollo, Ving, Airtours och Supersavertravel.

- Vi erbjuder nu bokning av charterresor för att uppfylla kundernas efterfråga. Det är också ett led i vår vision att bli en ”one stop travel shop”. Våra resenärer ska kunna hitta allt för semesterresan hos oss, inte bara reguljärflyg, hotell och hyrbil, säger Marléne Wallberg, Marknadsdirektör på Supersavertravel.

Undersökning på Facebook och via nyhetsbrev

Supersavertravel frågade sina kunder om tjänsten är värdefull för dem genom nyhetsbrev och Facebook. De fick svara på frågan ”Nu kan du boka charter hos oss. Är det värdefullt för dig?”. En majoritet på 246 personer svarade ja på frågan. Undersökning visar att det finns ett behov efter tjänsten Charter hos Supersavertravels resenärer. På den nya chartersidan kan kunderna jämföra olika resemål, titta på bilder från hotellen och boka resan.

- Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda de stora charterbolagens tjänster på vår sajt. Genom att bredda vårt utbud med Charter gör vi det mycket enklare och effektivare för kunden att hitta sin optimala resa, säger Marléne Wallberg.

*Totalt svarade 377 personer på frågan ”Nu kan du boka charter hos oss. Är det värdefullt för dig?”. Undersökningen genomfördes i juni 2011.

Prova nya tjänsten Charter >>>

För mer information kontakta: Marléne Wallberg, Marknadsdirektör