2010-07-12: Supersavertravel lanserar nya smarta Semestersök

Bättre sökfunktion för semester eller weekendresor med direktflyg + hotell ihop.

Många människor vill enkelt hitta billiga paketerade weekendresor till världens storstäder eller en 2 veckors semesterresa till någon av Medelhavets soliga destinationer. Därför har Supersavertravel utvecklat  nya smarta Semestersök.  Alltid direktflyg och möjlighet att välja hotell med de bekvämligheter kunden själv tycker är viktiga. En sökfunktion för alla som gillar när det är enkelt.

Bekväm semesterbokning för den bekväma resenären
Nu lanserar Supersavertravel sin nya sökfunktion Semestersök som gör det möjligt för kunden att enkelt söka weekendresor och veckolånga semestrar i allt från världens storstäder till soliga semesterdestinationer. Det speciella med Semestersök är de färdigpaketerade resorna med direktflyg och hotell under specifika tidsintervaller. Längderna som erbjuds på resorna är weekend, 1 vecka, 10 dagar och 2 veckor.

-    Anledningen till att vi utvecklat Semestersök är för att vi ser ett stort behov hos våra kunder att enklare hitta weekendresor och veckolånga semestrar. Att ha möjligheten att flyga direkt är också viktigt för många, säger Johan Elwin, affärsutvecklingschef på Supersavertravel. Vi har även lagt stort fokus på att presentera informationen på ett överskådligt sätt samt att kunden kan jämföra många destinationer och datum samtidigt. Det finns ingen annan online aktör som presenterar sina resor på det här sättet idag fortsätter Johan Elwin.

Sök resor över hela länder och välj hotell efter egna kriterier
Semestersöket innefattar en rad funktioner som gör det lätt för kunden att boka sin resa. Förutom de paketerade tidsintervallerna kan man även söka semesterresor på hela länder. Detta gör att kunden enkelt kan hitta den bästa semesterresan i t.ex. Italien eller Spanien och informationen presenteras överskådligt. För att kunden ska kunna bo precis som denna vill under semestern finns även möjligheten att filtrera de olika hotellen efter de egna önskemålen om bekvämligheter. Hotellen presenteras på en karta som man enkelt kan förflytta sig över och se hur hotellet är placerat i förhållande till stränder, sevärdheter och annat som kan vara viktigt under semestern.

SemestersökTesta nya Semestersök här >>