Du kan alltid vända dig till flygbolaget för att få hjälp. Inom EU gäller förordning 261/2004, som föreskriver att flygbolaget måste hjälpa dig utan att hänvisa dig till resebyrån, även om du har köpt dina flygbiljetter på resebyråns hemsida.

Även om vi hjälper dig med att ansöka om pengar tillbaka är det fortfarande flygbolagets ansvar och flygbolagets skyldighet att hantera din ansökan. Du kan också vända dig direkt till flygbolaget med ansökan om återbetalning.

Om du köpte biljetten genom oss betalar flygbolaget tillbaka pengarna till oss. Därefter ser vi till att pengarna betalas ut till ditt ursprungliga betalsätt.

I Sverige, där vi har vårt huvudkontor, har Konsumentverket offentligt gått ut med flygbolagens skyldighet att hjälpa sina kunder utan att hänvisa dem tillbaka till resebyrån. Vi gör alltid vårt bästa för att hjälpa dig om du vänder dig till oss för att få hjälp, men vi måste alltid förhålla oss till flygbolagens regler och restriktioner.