Lägsta flygpriser just nu!

Senaste flygsökningen

Lägsta flygpriser med KLM

2011-01-28 Supersavertravel lanserar GoHappy

GoHappy - ett nytt sätt att söka resor

Ett helt unikt sätt att söka och hitta de billigaste resorna

Supersavertravel går ett steg längre när det gäller att tillmötesgå kundernas behov av att hitta de billigaste flygresorna så snabbt som möjligt. Nu blir Supersavertravel först i världen med den helt unika söktjänsten GoHappy som ger kunden möjlighet att hitta ännu fler billiga resor än tidigare och dessutom på ett personligt och annorlunda sätt.

I och med att Internetresebyrån Supersavertravel i dagarna lanserar sin nya söktjänst GoHappy blir det nu ännu enklare att hitta de billigaste flygresorna runt om i Europa. GoHappy bygger på “Extreme Search Technology”  som är framtagen och utvecklad av Amadeus, resebranschens ledande system för att hämta flygpriser och platstillgång. Syftet med detta innovativa sök är att inspirera resenärerna på ett nytt sätt när man beslutat sig för att resa men ännu inte vet vart och när.

- Vi har lanserat GoHappy som ytterligare ett steg i att tillmötesgå våra kunders behov, säger Johan Elwin, Director of Business Development på Supersavertravel. Vi ser bland våra kunder att en av de viktigaste faktorerna vid bokning av resa är priset. En annan är att söktjänsten ska vara snabb. Därför inledde vi det här samarbetet med Amadeus och utvecklade en produkt som är helt unik på marknaden.

- Vi är mycket glada över att vi nu slår oss ihop med Supersavertravel för att utveckla deras nya söktjänst. Att resa handlar om mer än att bara hitta en destination eller ett datum. Amadeus erbjuder ett revolutionerande sätt att se på resor och ger kunderna möjlighet att köpa resor utifrån sitt eget sätt att se på resandet”, berättar Jean-Francois Billiard, chef för avdelningen Global Solutions på Online & Leisure hos Amadeus. ”Supersavertravels kunder kommer att få tillgång till ett av marknadens mest inspirerande resesökverktyg, som erbjuder det största utbudet av förmånliga resor.

Nu lanseras version 1 av tjänsten som innebär att kunderna kan söka efter weekendresor inom Europa. GoHappy kommer succesivt att utvecklas och under våren kommer kunden att kunna söka på resor över hela världen, både korta som långa.

Ett mer personifierat sätt att söka resor

GoHappy är ett helt nytt sätt att söka efter resor. Borta är den funktion där kunden letar flygresor utefter exakta datum. Istället görs sökningen på en stor europakarta där kunden enkelt förflyttar sig mellan länderna och själv ställer in sökkriterierna.

- GoHappy är perfekt för den som vill ge sig iväg på en weekend i Europa och hitta den bästa resan till bästa pris. Du har möjlighet att på ett smidigare sätt få en överblick över vilka destinationer du kan välja på och reglera hur mycket resan får kosta. GoHappy är även perfekt om du t.ex. vill till Paris i vår men inte bryr dig om exakt vilken weekend du vill åka. Är du mer bunden till exakta datum och en mycket specifik destination bör du nog istället välja att söka din resa genom vårt traditionella flygsök, säger Johan Elwin.

Det unika med GoHappy är att kunden kan ställa in reseperiod samt hur mycket resan får kosta. Det är sedan enkelt att jämföra olika resor och priser under samma tidsperiod på tre olika sätt. Kunden väljer att jämföra priser och destinationer via lista, stapeldiagram eller i en enkel matris. På det här viset ges möjligheten att kunna leta resor på det sätt som passar varje person bäst.

En annan viktig faktor med GoHappy att det inte bara ska vara enkelt att hitta billiga resor, det ska vara roligt att leta efter dem också!

Testa det unika flygsöket GoHappy här >>

Header