2011-09-28: Supersavertravel förändrar sitt bonusprogram

- Nu ingår även flyg

Nätresebyrån Supersavertravel omlanserar sitt bonusprogram, det innebär att kunderna nu även får bonus på sina bokningar av flygbiljetter. En stor kundundersökning visar att många kunder eftersöker ett tilltalande bonusprogram. Förändringen görs för att öka kännedomen om resebyråns hotellsök samt för att belöna lojala kunder.

Idag presenterar webbresebyrån Supersavertravel en ny modell för sitt bonusprogram. Som en av få internetresebyråer i Norden erbjuder nu Supersavertravel sina kunder möjligheten att samla bonus på sina resor.

-Detta gör vi för att belöna våra lojalaste kunder och vi vill även öka kännedomen om våra andra produkter. Vi har så mycket mer än flygbiljetter, som exempelvis vårt hotellsök med över 230 000 hotell i systemet, säger Marléne Wallberg, Marknadsdirektör på Supersavertravel.

Under juni utförde Supersavertravel en stor kundundersökning i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Drygt 15 000 kunder fick svara på frågor. Undersökningen visar att det finns behov efter ett attraktivt bonussystem. Flera kunder föreslog att bokning av flyg skulle ingå i programmet.

-En stor del av vår försäljning innefattar flyg, vilket gör det naturligt för oss att även inkludera flygbiljetter i bonusprogrammet. Samlar kunden bonus hos ett flygbolag och bokar resan hos oss så får de dubbelvinst. Det blir mer bonus och lönsammare för kunden, säger Marléne Wallberg.

Kunderna som registrerar sig på Mina sidor kommer att få 2,5% i bonus varje gång de köper flygbiljetter på Supersavertravel. Bokar de hotell, hyrbil eller flyg + hotell tillsammans så får de 5% i bonus. Den samlade bonusen kan kunderna sedan använda vid nästa bokning av hotell, flyg + hotell tillsammans eller hyrbil.

För mer information kontakta:

Marléne Wallberg, Marknadsdirektör Tel: +46 (0) 70 767 54 42

E-post: marlene.wallberg@etraveli.com