Lägsta flygpriser just nu!

Senaste flygsökningen

Lägsta flygpriser med KLM

2010-01-19: Supersavertravel.se lanserar resplan i mobilen

Få din viktiga reseinformation direkt i ett SMS med tjänsten Mobil Resplan

Supersavertravel.se lanserar nu sin nya tilläggstjänst Mobil Resplan. Tjänsten innebär att kunden får ett SMS 24 timmar innan avresa med all viktig information inför resan.  SMS:et innehåller information så som bokningsnummer, terminal, avgångs och landnings tider, adress och karta till bokat hotell och mycket mer.

Supersavertravels nya tjänst Mobil Resplan gör det lättare för resenären att planera sin resa samt att hålla sig uppdaterad på viktiga förändringar så som eventuella förseningar. Resenären mottager ett SMS 24 timmar  innan avresa med all viktig information inför resan.

SMS:et innehåller:
-    Bokningsnummer
-    Flightnummer
-    Avgångs och landningstid samt om flyget är i tid
-    Flygplats samt terminal för både avgång och landning.
-    Väder prognos för din destination
-    Lokal valutainformation
-    Adress och karta till hotell när kunden bokat detta via Supersavertravel
-    In och utchecknings datum

I tjänsten ingår även en automatisk bevakning som i realtid uppdaterar kunden på om förseningar i resan skulle uppstå.

Mobil Resplan möter den moderna resenärens behov
I dag är mobilen mer än bara en telefon för människor. Den är något vi alltid bär med oss och därför är den även ett perfekt hjälpmedel på resan.

-    Vi arbetar löpande för att möta våra kunders behov av flexibilitet och service samtidigt som vi alltid tittar efter affärsmässiga sätt att öka våra intäkter. Med introduktionen av Mobil Resplan kan vi både ge våra resenärer en ökad service och ett konkret mervärde inför deras resa säger Johan Elwin, Director of Business Development på eTRAVELi.

-    En traditionellt utskriven resplan är alltför lätt att tappa bort eller inte ha tillgänglig i situationer när man verkligen behöver den, t.ex. i taxin på väg till och från flygplatsen. En alltid uppdaterad resplan direkt i mobilen löser många problem och situationer. För oss är det viktigt att utveckla produkter och tjänster för den moderna resenären säger Johan Elwin.

Konceptet med Mobil Resplan bygger på det svenska företaget Traveas tjänst TravelPlanner och är helt anpassat efter Supersavertravels  inriktning och behov.

Tjänsten kräver att du har en mobiltelefon med webbläsare.

Om Supersavertravel
Supersavertravel är en av Nordens största Internetresebyråer och erbjuder flygbiljetter,  hotell , paketresor och  hyrbilar. Supersaver finns representerat i 5 länder: Sverige, Danmark, Norge, Finland, och Holland. Supersavertravel ingår i resebyråkoncernen European Travel Interactive (eTRAVELi), som är Nordens största Internetresebyråkoncern med 30 % av marknadsandelarna. 2009 omsatte koncernen 3,5 miljarder kronor med en vinst på 90 miljoner kronor.

Mobil Resplan

Header