Vi använder cookies så du får en bättre tjänst. Om cookies.

Nyhetsbrev



Gör din biljett ombokningsbar


Om dina planer ändras och du behöver boka om?

  • Ändra datum på utresan
  • Ändra datum på hemresan
  • Biljetter är inte ombokningsbara utan denna produkt
  • Erbjudandet gäller endast nu vid bokningstillfället

Fri ombokning inom samma prisnivå. Vid ombokning till en högre prisklass tillkommer mellanskillnaden mellan det ursprungliga priset och det nya.



Lägg till avbeställningsskydd


Du som lägger till avbokningsgaranti får din biljett återbetalad om du skulle behöva avboka din resa. Om du eller någon i ditt resesällskap får förhinder, drabbas av sjukdom eller olycka kan du avboka upp till 6 timmar innan avresa.

Vi rekommenderar alltid att du lägger till avbokningsgaranti i samband med din bokning!



Välj vårt servicepaket


Om du inte lägger till tjänsten Servicepaket, kan vi inte hjälpa dig med önskemål om platsbokning eller specialmat, förfrågningar om specialbagage eller djur etc. Vill du ha personlig service i samband med din resa?

Om du väljer bort Servicepaketet kan vi:

  • Inte förboka sittplatser hos flygbolaget (på de resor där det är möjligt)
  • Inte boka extra bagage och specialbagage, t.ex. golfbag, surfbräda, vapen eller skidor
  • Inte framföra önskemål om specialmat till flygbolaget när det ingår mat
  • Inte hitta bästa möjliga alternativ när flygbolaget ändrar sina tider
  • Inte hjälpa dig att kontrollera möjligheter för av-/ombokning av resa
  • Inte hjälpa dig att efteregistrera ditt bonuskort hos flygbolaget


Bagageförsäkring 

Bagageförsäkring ersätter ditt borttappade bagage.
Försäkringen ersätter de kostnader som omfattas av försäkringen och som inte återbetalas från annan försäkring. Försäkringens högsta ersättningsbelopp är 6000 kr för förlust eller stöld av bagage och 800 kr för bagageförsening.

SJÄLVRISK
Försäkringen gäller utan självrisk.

PREMIE
Försäkringens pris är 125 kr och gäller i 30 dagar. Du kan betala försäkringen med bank- eller kreditkort.
Försäkringen måste vara tecknad och betald minst 3 dagar innan avresa

Mer om bagageförsäkring>>
Fullständiga villkor>>

 



Resehandlingar med post

Om du inte har möjlighet att skriva ut resehandlingarna själv skickar vi dem med post till din uppgivna adress. Handlingarna postas senast fem arbetsdagar efter betalning.




Mobil Resplan

 

Få din resplan direkt i mobilen

Med denna tilläggstjänst får du ett SMS 24h innan du ska resa som innehåller viktig information rörande din flygresa. 

SMS et innehåller:
- Bokningsnummer
- Flightnummer
- Avgångs och landningstid samt om flyget är i tid
- Flygplats samt terminal för både avgång och landning.
- Väder och valutainfo

Har du bokat hotell?
Om du har bokat hotell via oss får du även hotellets adress, karta och bokningsnummer i SMSet.

Checka-in via din mobiltelefon
Du får en länk via SMS till mobil check-in hos flygbolaget. På så vis checka-in när du vill, var du vill.

Tjänsterna kräver att du har en mobil med webbläsare




Platsreservation

 

Bilden över sittplatserna behöver inte stämma överens med hur sittplatserna i flygplanet är utformade

När bokningen är betald kommer vi att framföra ditt önskemål till flygbolaget. Denna tjänst kan endast köpas vid bokningstillfället.

Vi kan inte förboka sittplatser på en specifik rad, med extra benutrymme eller vid nödutgång. Flygbolaget har rätt att ändra sittplatsen ombord utan att meddela oss eller dig som resenär.

Sittplats kan vanligtvis inte reserveras på anslutningssträckor för flygbiljetter till en annan världsdel (t.ex. inrikesflyg eller sträckor inom Europa). Vi kan inte garantera att den önskade sittplatsen blir bekräftad hos flygbolaget. Om din önskade sittplats inte kan tillhandahållas av flygbolaget återbetalas inte avgiften för tjänsten.

 

 

 

 

 

Header
Subject
Body
Footer